Het ontstaan van deze onderneming begint bij een 28-jarige handelaar die een bijzondere interesse had in natuurwetenschappen – Fritz Henkel. Op 26 september 1876 richtte hij samen met twee partners in Aken de firma Henkel & Co op. Het eerste product dat ze op de markt brachten, was een universeel waspoeder op basis van silicaat. In de 130 jaren die hierop volgen, bouwden deze Duitse ondernemersfamilie en haar duizenden werknemers Henkel uit tot een wereldwijd, toonaangevend bedrijf binnen de FMCG. Henkel producten en technologieën zijn in meer dan 120 landen te verkrijgen, waardoor wij sterk aanwezig zijn in zowel reeds gevestigde als opkomende economieën. Creatieve en competente medewerkers, dat is de sleutel tot dit wereldwijde succes van Henkel. De HR-strategie van Henkel bestaat erin de beste beginnende kaderleden en managers aan te werven, hen interessante loopbaanperspectieven te bieden en hun bekwaamheden actief te ontwikkelen. Deze strategie wordt ondersteund door internationale opleidingsprogramma's, een systematisch kennisbeheer en de toenemende toepassing van vernieuwende managementmethodes.